Synpunkter och klagomål
För anmälan, utredning, dokumentation och arkiv används en klagomålshanteringsblankett.
Missnöjda vårdnadshavare kontaktar i första hand barnets pedagoger på avdelningen. Om problemet inte löses och ditt missnöje kvarstår kan du vända dig till rektorn. Skulle det vara så att du ändå är missnöjd, kan du göra ett skriftligt klagomål på avsedd klagomålsblankett, eller via mail till ordförande eller rektor.
Det går bra att lämna synpunkter anonymt, men då kan du inte få svar/återkoppling.
Inom 10 arbetsdagar ska rektor/styrelsen ge svar på klagomålet. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annnat skäl kräva längre tid för oss att undersöka. Behöver vi mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till att det tar längre tid.
Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras.
Om huvudmannen (styrelsen) blivit kontaktad, men synpunkter inte hanterats, kan anmälan göras till Stockholms stad via en anmälningsblankett. Vid klagomål gällande kränkande behandling ska Skolinspektionen kontaktas.